در این نوشته می خوانید
بذر سویا dpx

خرید عمده بذر سویا dpx

خرید عمده بذر سویا dpx در ایران جهت کاشت و دیگر مصارف توسط بسیاری از افراد انجام میشود. همانطور که میدانید در سراسر دنیا رقم های مختلفی از دانه سویا موجود است و با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر، داشتن اطلاعات در خصوص انتخاب نوع بذر بسیار مهم است.

بذر سویا dpx
سويا از محصولات مهم دانه های روغنی می باشد و در کشوری مثل ايران هم در فصل بهار و هم در فصل پايیز به خوبی رشد می کند. سويا از خانواده Fabaceae و تیره بقولات میباشد. سویا گیاهی است يكساله به طول 50 تا 60 سانتی متر با برگ های سه قسمتی و دارای گل های کوچک سفید يا بنفش می باشد. اين گیاه به خاطر دانه های سرشار از پروتئین آن کشت داده می شود. محصولات سويا حاوی هر سه ماده غذايی اصلی يعنی پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی بوده و همچنین حاوی ساير عناصر غذايی از جمله ويتامین ها، کلسیم، آهن، املاح معدنی و استید فولیک می باشد. اين گیاه از نظر پروتئین بسیار غنی بوده و يک منبع خوبی از ايزوفلاون ها محسوب شده که دارای فوايد زيادی در تامین سلامتی است. دانه سويا شامل آمینو اسید های سیستئین و متیونین است که بدن به هیچ وجه نمی تواند آن ها را بسازد. سويا حاوی 40 تا 42 درصد پروتئین با کیفیت خوب و 18 تا 22 درصد روغن شامل 85 درصد اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول می باشد و از لحاظ تغذيه ای در رژيم غذایی انسان مطلوب و حائز اهمیت است. سويا در میان لگوم های غذايی از محصولات مهم در سراسر جهان شناخته شده است.

خرید بذر سویا dpx
رقم های سويای کشت شده از نظر تنوع و محتوای پروتئینی به میزان زيادی از يكديگر متفاوتند. بنابراين درک و دانستن تنوع ژنتیكی ارقام زراعی و ارتباط بین آنها ارزشمند است و سبب سهولت در انتخاب نوع رقم و انتقال ژن های مفید در میان ارقام کشت شده می گردد. به هر حال علی رغم اهمیت وجود تنوع ژنتیكی در میان گونه ها و کاربرد آن، هنوز ساختار ژنتیكی جمعیت سويا در آسیا نامشخص است.

انواع بذر سویا

سویا (Glycine max L) یکی از قدیمی ترین گیاهان زراعی جهت تولید روغن و پروتئین محسوب میشود. میانگین عملکرد جهانی سویا 2/3 تن در هکتار است.
راندمان تولید سویا در ایران نیز بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود 1750 کیلوگرم در هکتار برای کشاورزی آبی و 1510 کیلوگرم در هکتار برای کشاورزی دیم است.
لازم به ذکر است بیش از 80 درصد سطح زیر کشت سویای کشور آبی بوده، که در این میان استان گلستان تقریبا 75 درصد سطح زیر کشت و 70 درصد تولید سویای کل کشور را به عهده داشته است.
مطالعات نشان میدهد ارقام مختلف سویا عکس العمل متفاوتی به وضعیت رطوبتی خاک از خود نشان میدهند. بررسی واکنش ارقام مختلف سویا به میزان آب مصرفی نشان داد کم آبیاری در تمام نمونه های مورد بررسی موجب افزایش تولید کل در منطقه شده است. ولی رقم دی پی ایکس (dpx) نسبت به بقیه ارقام واکنش بهتری نسبت به آب برای تولید و کاشت سویا دارد. به همین دلیل است که بیشترین مقدار کشت دانه سویا در استان گلستان با بذر سویا dpx انجام میشود.
از دیگر بذر های کاشت شده سویا در ایران میتوان gk، سامان، سحر، ویلیامز و نخ را یادآوری کرد که هر کدام در منطقه خاصی مورد کشت قرار میگیرند.

بهترین بذر سویا در ایران

کیفیت بذر سویا تعریف وسیعی دارد ولی میتوان چندین عوامل را در کیفیت و خوب بودن دانه سویا مهم دانست.

  • سلامت بذر سویا
  • خلوص فیزیکی و ژنتیکی
  • جوانه زنی
  • قدرت، اندازه و وزن بذر سویا

عوامل ذکر شده در بالا میتواند بصورت مستقیم بر روی کیفیت کاشت سویا تاثیر داشته باشد.
بطور کلی نمیتوان گفت کدام بذر سویا بهترین بذر در ایران است. با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و میزان بارش و نوع خاک میتوان بهترین بذر سویایی که میتوان در منطقه مورد نظر کاشت را انتخاب نمود.
با این وجود یکی از بهترین بذر های سویا که تا کنون در ایران در مناطق مختلف جواب داده است، بذر سویا dpx میباشد.

 

بذر سویا dpx

 

مرکز خرید بذر سویا dpx

سایت بازار سویا ایران به عنوان مرکز خرید بذر سویا در ایران انواع بذر سویا را در اختیار مشتریان قرار میدهد. برای خرید نمونه های مختلف دانه سویا کافی است با مدیریت فروش مجموعه در تماس باشید.
رقم های سویای موجود شامل رقم هایی مانند dpx، gk، سامان، نخ و … میباشد که با تماس تلفنی میتوان از مقدار موجودی آن با خبر شد.