سویا

فروش پروتئین سویا مناسب برای ورزشکاران

پروتئین سویا چیست؟ آیامصرف پروتئین سویا برای ورزشکاران مفید است؟ چرا گفته می شود که پروتئین سویا برای آقایان مضر است؟ پروتئین سویا برای چه کسانی و تا چه حد مفید است؟
همانطور که می دانید پروتئین سویا به همراه پروتئین وی و کازئین از معروفترین و مشهورترین منابع پروتئینی هستند. این پروتئین ارزان که از مهمترین و بهترین پروتئین های گیاهی است برای بیماران قلبی و عروقی بسیار مفید است. اما این شایعه وجود دارد که پروتئین سویاعملکردی مانند هورمون استروژن دارد و باعث از بین بردن خصوصیات و ویژگی های جنسی مردانه می شود. حقیقت این است که استروژن و تستوستروژن دو هورمون جنسی در بدن زنان و مردان است که برای ظهور ویژگی های جنسی ثانویه در مردان و زنان و سلامتی انسان اهمیت ویژه ای دارد. این دو هورمون بطور تخصصی در زنان و مردان عمل می کند که به گفته پزشکان برقراری تعادل در میان آنها در بدن انسان ضروری است که این تعادل در درجه اول به اصلاحات شیمیایی بستگی دارد که این تعادل به وسیله کبد، مغز، عضلات و سلولهای چربی برقرار می شود.

مصرف پروتئین سویا برای ورزشکاران مفید است؟

پروتئین سویا حاوی ترکیبات ایزو فلاوون است که این ترکیبات اثراتی مشایبه استروژن در بدن دارند و به نوعی فیتو استروژن نامیده می شوندکه گفته می شود ایزفلاون ها عامل اصلی در کاهش تستوسترون در اثر مصرف پروتئین سویا هستند. اثرات مفید پروتئین سویا در کاهش کلسترول خون، کاهش لیپیدها و نیز اثرات ضد سرطانی آن توسط پزشکان تایید شده است اما در مورد عملکرد پروتئین سویا به عنوان یک مکمل عضله سازی مخصوصا در بدن مردان هنوز نظری وجود ندارد.

مصرف زیاد ۵۶ گرم در روز پروتئین سویا اثر کاهش دهندگی تستوسترون را دارد ولی چنانچه به طور متعادل و روزانه مصرف شود تاثیری بر ایجاد عدم تعادل نمی شود.
پروتیئن وی در میان انواع پروتئین ها با سرعت بالایی جذب بدن می شود و پروتئین کازئین از سرعت جذب پائینی برخوردار است و پروتئین سویا در حد وسط این دو قرار دارد. پروتئین سویا در رتبه بندی ارزش بیولوژیکی بعد از پروتئین تخم مرغ وی و کازئین در آخرین رتبه قرار می گیرد اما با این حال منابع پزشکی مختلفی نیز وجود دارند که از پروتئین سویا در عضله سازی و ارتقاء عملکرد ورزشکاران دفاع می کند. پروتئین سویا چنانچه روزانه ۲۵ گرم مصرف شود برای کاهش بیماری های کرونری قلبی موثر عمل می کند.
در کل می توان گفت مصرف متعادل پروتئین سویا به مقدار روزانه ۲۰ تا ۲۵ گرم علاوه بر اینکه باعث ایجاد اثرات منفی در مردان نمی شود، بلکه تاثیرات خوبی بر سلامت قلب و عروق و پروستات دارد و برای رژیم غذایی کاهش وزن می تواند بسیار مفید عمل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.