در این نوشته می خوانید
فروش روغن لوبیای سویا صادراتی

فروش روغن لوبیای سویا صادراتی

لوبیای سویا نوعی غله است و مصارف مختلفی دارد. در کشورهای آسیایی از لوبیای سویا به عنوان غذا استفاده می‌شود. بیشترین نیاز به لوبیای سویا از طریق آمریکا تامین می‌شود. و آمریکا بزرگترین تولید کننده لوبیای سویا در جهان بشمار می‌رود.

دانه سویا دارای انواع مختلفی است و هرکدام در آب و هوای خاصی رشد می‌کنند.

معمولا از لوبیای سویای سیاه برای مصارف طب گیاهی استفاده می‌شود و لوبیای سویا زرد رنگ برای روغن گیری استفاده می‌شود.

لوبیای سویا دارای انواع مختلفی هستند. این محصول هم بعنوان یک محصول غذایی و همچنین در برخی از صنایع بعنوان ماده اصلی از آن استفاده می‌شود. لوبیاهای این محصول دارای 18درصد روغن و 38درصد پروتئین هستند. چون لوبیاهای سویا منبع غنی از پروتئین هستند بعنوان یک محصول مهم در غذای دام ها هم از آن استفاده می‌شود و باعث پروار شدن دام ها می‌شود

فرآیند تولید روغن لوبیای سویا

فروش روغن لوبیای سویا صادراتی

فرآیند تولید روغن لوبیای سویا شامل ترکاندن دانه های سویا، حرارت دادن آنها و سپس استخراج روغن از طریق روش های فیزیکی یا شیمیایی است.

استفاده از روغن سویا مزایای بی‌شماری دارد. این مزایا شامل نقطه دود بالا، طعم و عطر ملایم، بافت صاف و رنگ روشن است. مزایای دیگر روغن سویا این است که از چربی های سالم برای قلب و اسیدهای چرب ضروری تشکیل شده است

خصوصیات

روغن ها در دمای معینی طعم، رنگ و عطر آنها تغییر می کند و در این شرایط قابل خوردن‌ نیست. به این دلیل که این نقطه ای است که روغن شروع به انتشار دود می کند، این دما به عنوان “نقطه دود” آن شناخته می شود. اگرچه نقطه دود روغن های تصفیه شده و نیمه تصفیه شده به این اندازه بالا نیست، روغن سویا تصفیه شده نقطه دود بسیار بالایی دارد. روغن سویای تصفیه شده با تخمین های بین 450 تا 495 درجه فارنهایت برای طیف وسیعی از کاربردهای پخت و پز مناسب است.

تقریباً تمام محصولاتی که برچسب “روغن گیاهی” دارند حاوی روغن سویا هستند. اگرچه روغن های دیگر ممکن است در مقادیر کم وجود داشته باشند، روغن های گیاهی عمدتاً یا به طور کامل از روغن سویا تشکیل شده اند. این به این دلیل است که روغن سویا رنگ روشنی دارد، تقریباً بی مزه و بی بو است و بافتی نه خیلی نازک و نه خیلی چسبناک دارد. در ترکیب با نقطه دود آن، این خواص روغن سویا را برای کاربردهای مختلف وام می دهد. اگرچه نباید از روغن سویا برای جایگزینی روغن‌های خوش طعم مانند روغن زیتون استفاده کنید، اما می‌توانید از روغن سویا در تقریباً هر دستور غذایی استفاده کنید بدون اینکه بر طعم، رنگ، عطر یا بافت آن تأثیر منفی بگذارد.

 فواید روغن لوبیای سویا

روغن سویا یکی از کمیاب ترین منابع پروتئین ترکیبی همراه با چربی است. همچنین با توجه به خواص بی‌نظیری که دارد بسیار مقرون بصرفه نیز می‌باشد.

روغن لوبیا سویا چه اثراتی برای سلامتی دارد؟

روغن لوبیا سویا چه اثراتی برای سلامتی دارد؟

  • روغن لوبیای سویا به دلیل داشتن مقادیر بالای پروتئین به بازسازی و ترمیم سلول ها و اندام های مختلف بدن کمک می‌کند و همچنین سیستم ایمنی را قوی کرده و از ابتلا به بیماری ها جلوگیری می کند.
  • روغن لوبیای سویا دارای لسیتین است که وجود این ماده در بدن باعث جذب ویتامین های محلول در چربی می‌شود سپس جذب این ویتامین ها باعث قوی شدن بافت ها و اندام های بدن می‌شود.
  • یکی دیگر از دلایلی که مارا مجاب به مصرف روغن لوبیای سویا می‌کند حفظ سلامت چشمانمان است به اینصورت که این روغن با دارا بودن بیوفلانوییدها و ویتامین E باعث حفظ شبکیه چشم و جلوگیری از پیر شدن چشم و جلوگیری از آب مروارید و گلوکوم خصوصا در افراد مسن می‌شود.
  • همچنین کسانی که از روغن لوبیای سویا در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند می‌توانند دندان های محکم تری داشته باشند زیرا به دلیل داشتن کلسیم در این روغن به حفظ مینای دندان که مهمترین و محکم‌ترین قسمت دندان است کمک می‌کند.
  • با دلیل داشتن آهن فراوان در ترکیبات این روغن می‌تواند از کم‌خونی جلوگیری کند و برای افرادی که در رژیم غذایی خود از آهن کافی بهره نمی‌برند استفاده از روغن لوبیای سویا سبب جلوگیری از ابتلا به کم خونی و فقر آهن می‌شود.
  • همچنین روغن لوبیای سویا به دلیل داشتن انواع کربوهیدرات،فیبر، اسیدآمینه لیزین، اسیدچربی و همچینین ویتامین EوK باعث جذب کمتر کلسترول و اسیدهای چرب اشباع می‌شوند در نتیجه تصلب شرایین و تپش قلب ناشی از آن اتفاق نمی افتد.
  • همچنین به دلیل حفظ عملکرد درست قلب باعث جلوگیری از فعالیت زیاد قلب و در نتیجه جلوگیری از فشار خون بالا می‌شود. همچنین فشار خون متعادل باعث جلوگیری از سکته های ناگهانی یا پارگی مویرگ های مغز می‌شود. و به طور کلی با عملکرد مغز ارتباط مستقیم دارد.
  • همچنین این روغن باعث حفظ فشار خون متعادل می‌شود و از افت فشار خون هم جلوگیری می‌کند زیرا روغن لوبیای سویا بخاطر ایجاد گردش مناسب در خون باعث جلوگیری از افت فشار خون می‌شود.
  • این روغن باعث جلوگیری از پوکی استخوان هم می‌شود چرا که به دلیل داشتن فیتوستروژن در ترکیبات آن به دلیل شباهت زیاد آن به هورمون استروژن برای زنانی که به دوره یائسگی رسیده اند و استروژن که یکی از مهمترین عوامل برای حفظ سلامت استخوان در زنان است دیگر در بدنشان تولید نمی‌شود و دچار ضعف و پوکی استخوان می‌شوند می‌تواند استروژن مورد نیاز این افراد را فراهم نماید. و از پوکی استخوان جلوگیری نمود
  • همچنین فیتوستروژن موجود در این روغن باعث کنترل دوران اولیه یائسگی در زنان می‌شود چرا که به دلیل تولید نشدن استروژن در بدن، این زنان به افسردگی های دوران یائسگی یاکاهش رطوبت پوست و کاهش عزت نفس در این دوره می‌شوند. فیتوستروژن می‌تواند به جایگزینی استروژن در بدن این افراد تا زمان قبول کردن یائسگی به کمک بیاید.
  • همچنین لسیتین موجود در این روغن باعث جذب چربی در خون و افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش کلسترول خون می‌شود و اجازه نمی‌دهد چربی به مدت طولانی در خون به شکل نا محلول باقی بماند.
  • مصرف مرتب این ماده باعث جلوگیری از ابتلا به سرطان های روده بزرگ و سرطان سینه می‌شود و این هم به دلیل وجود فیتوستروژن در ترکیبات این روغن است.

خواص روغن سویا برای سلامت پوست و مو

خواص روغن سویا برای سلامت پوست و مو

  • این روغن باعث کنترل ریزش مو می‌شود زیرا این محصول به دلیل داشتن اسیدهای آمینه و همچنین مولکول هایی شبیه به کراتین باعث جلوگیری از ریزش مو و تقویت و درخشندگی آن می‌شود. بیشتر شامپو هایی که برای درخشان کننده کردن مو تولید می‌شوند در ترکیبات خود روغن لوبیای سویا را دارا هستند.
  • روغن سویا به دلیل داشتن ایزوفلاون، آنتی اکسیدان ها، و همچنین ویتامین های مورد نیاز پوست برا سلامتی آن، می‌تواند باعث تاخیر در چروک های پوستی و پیرشدن پوستو همچنین محافظت در برابر اشعه UVB خورشید و التهابات ناشی از آن می‌شود.
  • به دلیل وجود ویتامین E در این روغن باعث جلوگیری از التهاب و باعث درمان جوش ها و جلوگیری از جوش زدن می‌شود.
  • به دلیل وجود ویتامین Bدر این روغن باعث جلوگیری از ايجاد لکه بر روی پوست می‌شود و همچنین با ازبین بردن سلول‌های مرده پوست باعث جوانسازی پوست و نرمی و لطافت پوست می‌شود و خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی دارد.
  • در پایان باید بگوییم که روغن لوبیای سویا به دلیل داشتن خاصیت های فراوان چه از نظر سلامتی برای بدن چه از نظر مراقبت برای پوست و مو یا برای صنایع مختلف، یکی از اولین انتخاب های تولیدکنندگان محصولات غذایی و صنعتی و محصولات زیبایی و مراقبتی است.